60 درصد تولیدات انگور استان همدان متعلق به ملایر است
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

 
» سرویس: استان ها - همدان
12 angoor.jpg

فرماندار ویژه ملایر گفت: ملاير تولیدکننده 22 درصد محصولات استان است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه همدان، "حسن خیریانپور" در آیین تجلیل از 26 کشاورز نمونه شهرستان ملایر با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: ملایر رتبه نخست استان را در تولید پنج محصول انگور، بادام، عسل، مرغ و تخم‌مرغ داراست.

وی با اعلام اینکه 60 درصد تولیدات انگور استان همدان متعلق به ملایر است، افزود: انگور این شهرستان رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

 

خیریانپور با اعتقاد بر اینکه کشاورزی استقلال، امنیت غذایی، اشتغال و سرمایه‌گذاری را به همراه دارد، گفت: حمایت از تولیدات کشاورزی برای ایجاد اشتغال بیشتر و تولیدات باکیفیت می‌تواند گامی بزرگ در تحقق شعار امسال باشد و برگزاری کارگروه‌های توسعه کشاورزی با دستور ريیس جمهور در هر شهرستان نیز با همین هدف انجام می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری کارگروه توسعه کشاورزی را اشتغال پایدار در این بخش و رسیدن به تولیدات بیشتر دانست و تصریح کرد: تاکنون 10 جلسه از این کارگروه در ملایر با تصویب 96 طرح برگزار شده است که این طرح‌ها زمینه اشتغالزایی برای 300 نفر با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال را به دنبال دارد.

 

وی توضیح داد: در این کارگروه اراضی منابع طبیعی در روستاها شناسایی و استعدادیابی شده و افراد فاقد زمین، کم زمین یا بیکار در روستاها می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مربوطه، برای گرفتن زمین و برخورداری از تسهیلات اقدام کنند.

 

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه ملایر 132 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و قابل استفاده دارد، افزود: از این مقدار زمین تاکنون 2000 هکتار استعدادیابی شده و امور آب موظف به تامین آب مورد نیاز این اراضی است.

 

وی احیاء و مرمت قنوات، توسعه طرح آبیاری بارانی و قطره‌ای، توسعه زراعت چوب، بازسازی كانال‌های انتقال آب كشاورزی، احداث 10 مورد انبارهای چند منظوره و ایجاد صنایع تبدیلی را از اقدامات و برنامه‌های مهم بخش كشاورزی برشمرد.

 

خیریانپور همچنین از اجرای آبیاری بارانی در 1000هكتار از اراضی شهرستان و بیش از 500 هكتار زراعت چوب در ملایر طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 75 هزار متر كانال سازی انجام شد و امسال نیز بالغ بر 60 هزار متر اجرا می‌شود.

 

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خشكبار سامن و پژوهشكده انگور و كشمش را از جمله مصوبات سفر هیات دولت و قابلیت‌های ویژه بخش كشاورزی شهرستان عنوان و اظهار کرد: تراز ملایر باید بیشتر از گذشته در بخش كشاورزی ارتقاء یابد.

isna





:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: